Produktkategorier (Dold med css som standard)

VI SAMARBETAR MED:

 

Köpvillkor

Köpvillkor

Pris I priserna ingår moms med 12% för matvaror samt med 25% för övriga varor. Minsta belopp vid beställning är SEK 200.

Leveranser - Leveranstid Leverans sker normalt med posten. Varorna hämtas på närmaste serviceställe. Utleverans sker vanligtvis måndagar och torsdagar. Vid beställning av större volymer ber vi dig kontakta oss för andra leveransalternativ. När du beställer varor från oss är vi noga med att förpacka dem ordentligt. Beställer du livsmedel är de vakuumförpackade och frysta i vårt lager. Vi förpackar dem sedan i vadderade och isolerade påsar för att få en så säker och trygg transport som möjligt. Normalt har du ditt paket hos ditt utlämningsställe redan dagen efter att det lämnat vårt lager. Om din order väger över 2 kg inkl. emballage kan den i vissa fall delas upp i flera försändelser för snabbare transport. OBS! När du får din SMS-avisering är det viktigt att du hämtar ut paketet på leveransdagen. Livsmedelsförsändelser som ej uthämtas i tid eller går i retur ersätts ej.

Frakt Eventuell fraktkostnad tillkommer vid utcheckning av varukorgen. Fraktfritt över SEK 700.

Betalningsalternativ 1:Kortbetalning via Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2003 som ett helt nytt fenomen i Sverige och har med tiden blivit synonymt med säkra nätbetalningar. Payson samarbetar med VISA. Över en halv miljon svenskar använder idag Payson som har blivit en välkänd betallösning på Internet. Läs mer om Payson här.

Betalninsalternativ 2:  Faktura via Payson. Betalningsvillkor 14 dagar. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om SEK 45 inkl moms. Vid försenad betalning utgår påminnnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, fn SEK 50 samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Läs mer om Payson här.

Avgifter Vi redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt) tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.

Ångerrätt och öppet köp i 10 dagar Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 10 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

OBS! Livsmedelsförsändelser omfattas EJ av ångerrätten.

Vi förbehåller oss för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Reklamation Reklammation skall ske inom 10 dagar. OBS! Du måste behålla betalningskvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer, så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Anmäls skall göras direkt efter mottagandet av varan och alltid efter kontakt med ossinfo@naturix.se eller helst på telefon 070-2067903. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.

Leveransförsening Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Återbetalningar En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Nyheter

2016-04-21

Kemmesabbe-västen: Bäst i test!

Nyhetsbrev

Jag vill prenumerera på nyhetsbrevet.
 

Naturix | Östansjö 3925 | SE-820 11 VALLSTA | +46 70 206 79 03 | www.naturix.se | info@naturix.se